Tanya Sama Pokok


Tetiba teringat lagu zaman kanak2 ni..
Actually i really miss my sister la..tu pasal la tergiang2 diorang nyanyikan lagu ni..hurmmm, huarghhh..nk balik rumah!!!!!

Sekadar untuk menghiburkan hati yang kesunyian dan kerinduan...jom la kita layan lagu zaman kanak2 ni..hehe


video

The another version..ni lak zaman mak bapak kita tgh berchenta dulu..hehe, so sweet la

video

TANYA SAMA POKOK
Penyanyi: P. Ramlee
Filem: Anakku Sazali

Tanya pada pokok apa sebab goyang,
Nanti jawab pokok angin yang goncang,
Tanya sama langit apa sebab hujan,
Nanti jawab langit tanyalah awan.

Awan nanti kata aku kandung air,
Sampai tempat sejuk aku pun cair,
Tengok dalam air nampak bayang-bayang,
Campak satu batu bayang pun hilang.

Tanya sama hati apa rasa sayang,
Adakah tandanya nampak dipandang,
Kumbang rayu bunga bulan dan bintangnya,
Punya tanda-tanda hubungan mesra.

Tanya sama hati pernahkah merindu,
Tiba masa lena apa mimpimu,
Masa berjauhan apa nan dikenang,
Bila difahamkan itulah sayang.

Jikalau tidak kerana sayang,
Kuntuman kasih tak mungkin kembang,
Andainya jemu mengganti rindu,
Jambangan mesra tentulah layu.

Tanya sama hati pernahkah merindu,
Tiba masa lena apa mimpimu,
Masa berjauhan apa nan dikenang,
Bila difahamkan itulah sayang.






No comments: