Lelaki dan Wanita

Kenapa lelaki mepunyai 9 Akal dan 1 Nafsu?? DAN kenapa wanita mempunyai 9 Nafsu dan 1 Akal....

Dalam hal ni kaum adam dan kaum hawa x puas hati...ada kaum adam kata "bnyk juga akal kaum adam..tp nafsu sikit..."ada pula kaum hawa kata "ish..jahat sagt ke aku ni sampai bnyk nafsu...tp akal aku sikit je.."

Sebenarnya dalam konteks ni yg dimaksudkan lelaki mempunyai 9 akal dan 1 nafsu adalah mreka ada 9 fikiran dan 1 emosi...manakala wanita pula yg dikasudkan dgn 9 nafsu 1 akal ialah 9 emosi dan 1 fikiran...

cuba korang fikir

1) Kenapa kaum wanita diberi satu keistimewaan iaitu beranak??knp??knp lelaki tidak??

Kerana wanita ada 9 emosi...wanita ni seorg yg penyayang...dia sanggup membiarkan seorang makhluk tinggal didalam perutnya....dia sanggup bertahan selam 9 bulan 10 hri untuk biarkan seorg manusia tinggal didalm perut kita...itu disebabkan wanita mempunyai bnyk emosi...

Cuba kita kasi try kaum lelaki yg mengandung???apa yg akan jd??

x pun suruhlah mereka ikat satu kampit beras seberat 10kg...apa riaksi mrk??
mereka x kan sabar untuk menghadapi beban yg bgtu berat...sebb mrk rasa itu seperti beban..susah untuk melakukan kerja...tp wanita tidak..dia sabar..malah dia kasih lg manusia yg ada dalam kandungannya...itulah keistimewaan wanita...



2) Kenapa kaum adam diberi amanah untuk menguruskan talak???knp tidak wanita??

Kerana lelaki mempunyai 9 fikiran...mrk boleh menguruskannya dgn berfikir...bkn dgn emosi..bygkanlah sekiranya kuasa talak di bwh kuasa isteri sudah tentu mrk akan mengurusnya dgn emosi..bkn dgn fikiran..

sekiranya talak di tgn kaum isteri..pasti banyak kaum adam tlh dudakan...(maaf sekiranya kasar)
itulah amanah kaum adam dan itulah keistimewaan kaum adam mempunyai 9 fikiran...



Renung2 kan lah =)

** Kaum hawa dan kaum adam masing2 da keistimewaannya n gambar adalah sekadar hiasan =p


3 comments:

stuck said...

betol betol...
aku sokong...
n msing msing ade klbihan n kekurangan...=)

Muhammad Burn said...

entry yg baik. stuju sgt2. lelaki dan perempuan saling melengkapi, oleh itu, jgn jd gay atau lesbo k. huhu

miss lyzeer said...

;)..betul