Rahsia renungan Mata

Sebenarnya Lezza ada benda nk share dengan korang. Lezza jumpa artikel ni masa buat blogwalking. Sumber daripada blograhsia.Renungan mata kita.....cara kita memandang something, ada maksud tersirat tau. Ok, tapi janganlah benda2 ni dibuat pegangan pulak. Kita baca2 je =)



1. Jika mata jarang berkedip
Tanda orang itu sangat tajam pemikirannya, dan jika tak berkedip langsung bila dia bercakap, dia sangat tajam dalam sesuatu bidang, sebab konsentrasi dia sangat kuat sekali. Orang ini sangat berpotensi jadi saintis atau pakar dalam pelbagai bidang.


2. Jika renunganya matanya tajam macam renungan mata harimau

Orang ini sangat bersungguh dalam melakukan sesuatu, dan tajam juga pemikiranya dengan syarat matanya kurang berkedip. Dan dia ada dua sifat exstrem sama ada sangat jahat atau sangat baik jika dia berpeluang berbuat demikian..


3. Mata sering berkedip seolah-olah ada habuk masuk mata

Orang ini kurang cerdas dari segi pemikiran dan kurang pandai dan mudah kena tipu.


4. Renungan mata yang lemah
Tanda orang ini kurang tajam pemikirannya dan kurang bijak, atau dalam kata lain dia hanya berpotensi jadi watak pelakon tambahan atau watak orang kampung dalam filem Hindustan.


5. Jika seseorang memiliki mata yang kecil

Tajam renungannya dan tak berkedip, dan jika ada cahaya, orang ini sangat hebat dan memiliki sifat ekstrem samada bijak dan sangat jahat atau bijak dan sangat baik serta sangat berpotensi jadi pakar, mata jenis ini ramai dimiliki oleh orang Barat.


6. Jika matanya renungan tak tajam tapi renunganya seolah-olah nampak sangat jauh
Orang ini bijak dan fikiranya adalah unik dalam berfikir dan bijak sekali dan jarang pegang watak jahat biasanya watak baik sahaja dengan syarat jangan banyak kedip. Nak tahu mata jenis ini lihat mata Dr. fazilah kamsah, Dr. Mahathir dan ramai orang Jepun memilikinya.




7. Jika mata besar macam mata lembu
Orang ini kurang bijak dan lagi teruk jika tak tajam renunganya dan tak bercahaya matanya.


8. Jika mata seseorang sering berkeliaran biji mata hitamnya

Berhati-hati! Orang ini kaki belit sikit dan suka tipu dan tak bijak bahagian ilmu. Sukar dipercayai dan dibuat kawan.

4 comments:

nuruashia said...

nice sharing ^^
sy xtaw sy jns mte cmne hohoho

Leeza said...

@nuruashia
hehe..mata yg memukau kot

LiNda said...

thankz for sharing...menarik la..saya rase sy jenis mate yang no 2 tu kot..coz penah ade orang tegur macam tu. Tapi xmola jadi jahat...hehe

Leeza said...

@LiNda
hoho..garang tul. cam pandangan rimau...auummm.