Rahsia jari Anda

Korang perasan x if tengah sembang2 syok punya ngan kawan2. Diorang suka buat something, is like 'habit' la dengan jari diorang. Sebenarnya pergerakan tangan seseorang boleh melambangkan personaliti atau perwatakan peribadi diri kita tau. Jom kita singkap rahsia ni..hehe


1. Selalu memutarkan cincin (terutamanya girls)

  • Sangat menepati janji
  • Berhati2 dalam tutur kata
  • Gemar hidup yang teratur


2. Menggosok2 telapak tangan

  • Ramah dan berfikiran matang
  • Suka berterus-terang dan tidak suka cakap berbelit2
  • Mudah memahamiperasaan orang lain 
  • Suka membantu


3. Suka meletakkan tangan atas meja

  • Happy-go-lucky
  • Pandai menyesuaikan diri dengan keadaan
  • Peramah
  • Suka bergantung pada orang lain


4. Menongkat dagu

  • Pendengar yang setia dan rahsia akan selamat ditangannya
  • Suka mendengar masalah teman2
  • Setia dalam persahabatan


5. Memintal2 hujung rambut

  • Suka berkhayal
  • Sukar diperdaya
  • Keras kepala


6. Menggigit kuku

  • Gugup dan gementar bila berbicara
  • Agak tertutup dalam mebicarakan rahsia hati


7. Mematahkan jari jemari

  • Seorang yang gugup dan kurang yakin untuk berbicara dengan orang lain
  • Baik hati dan bersedia membantu sesiapa sahaja


8. Bermain dengan tangannya

  • Mempunyai tahap humor yang tinggi
  • Pandai berjenaka
  • Bersikap terbuka dan dapat menerima kritikan atau pandangan orang lain tanpa ambil hati
  • Jenis open-minded


9. Meletak tangan pada bahu kawan

  • Suka mengikut kepala sendiri
  • Pentingkan diri sendiri
  • Teman yang sangat mengambil berat 
  • Prihatin terhadap masalah yang dihadapi oleh teman2 rapat


10. Memicit atau memegang hidung

  • Tidak mudah tertipu dan sangat berwaspada dalam apa tindakan yang dilakukan
  • Seorang yang pemalu dan sukar untuk berkongsi rahsia besar dengan orang lain kecuali orang benar-benar dipercayai
p/s: Amacam? korang ke kawan korang ke, ada termasuk dalam 10 diatas?


12 comments:

aiman fanboy k-pop said...

oohhh!nice info!baru tahu..tapi,aiman tak perasan lah plak apa yg aiman buat ketika tengah bercakap...><"
oleh kerana entry mantop,aiman klik nuffnang yg bergerak2 tuh...

Eady Minn said...

ehh..ye ke..macam tak tepat mana je..hehe..mana dapat info ni ?

syrupmasin said...

adoii..bnyk sgt nih..ta tao nk pilih yg mane :D

miss lyzeer said...

aiman : benda ni kawan2 kita je perasan kekadang tu..sebab dia habit =p

eedy minn : info dapat daripada sumber dot..dot..dot..hehe

syrup masin : oihh..banyak rupanya tangan awak buat masa bercakap ye =)

Muhammad Mustaqim Razali said...

cambest..
orang suka pegang sesuatu bila bercakap cam pen.

cik pha said...

aku no 2 kot hahhaha rasa2lah

miss lyzeer said...

no 2..personaliti yg menarik =)

Hans said...

2,5 & 10
hohohoh

miss lyzeer said...

hehe..byknya =)

Queen F said...

saya no 3 dgn 4 :D

miss lyzeer said...

hoho..queen F suka tongkat dagu ngan letak tangan atas meja yea.. =)

ciK_Nana said...

1 3 7 8 wahh bnyknyeee hahahaha