Manusia vampire

Korang pernah tengok cerita New Moon, Twilight? Semua tu kan berkisar mengenai vampire..but itu adalah manusia yang ingin menjadi vampire. Mungkin ada yang dah tau..mungkin ada yang belum tau. Ok, kita share sikit2 kat sini.

korang cuba tengok gambar kat bawah ni..


Kalu terdetik kat hati korang yang gambar di atas adalah "superimpose"..Baik korang fikir sekali lagi sebab gambar tu adalah gambar betul. Tuan badan yang bernama Maria Jose Cristerna menetap di Mexico. Ibu kepada 4 orang anak ini merupakan anak kepada orang yang kuat agama disana dan telah pun berkahwin seawal usia 17 tahun.

Di Mexico, wanita ini bekerja sebagai Tattoist. Mungkin sebilangan dari kita tidak menganggap itu sebagai kerjaya, namun... itulah di Mexico. She is an artist,one of the highest 'kasta' dalam dunia moden barat. Dalam otak korang sekarang mesti tengah memikirkan kenapa dia buat cam gitu. Actually dia stat mentatokan badannnya adalah untuk melepaskan tekanan perasaan akibat didera berterusan oleh suaminya. Ataupun kita boleh panggil sebagai "Freedom of expression". “Tato merupakan bentuk pembebasan bagi saya,” ujar Cristerna.“Keluarga saya adalah keluarga Katholik taan. Saya belajar di sekolah religius. Saya jatuh cinta dan menikah pada usia 17 lalu melanjutkan karier,” aku Cristerna.


Lepas boring ngan tatoo (yela...dah satu badan ditatoonya), dia juga telah menindik di seluruh badan terutamanya muka..cuba tengok telinga dia. Yang macam tanduk tu apa pulak? Hurmm, itu sebenarnya adalah implan titanium (selalunya implan silicon yang kita dengar kan). By da way, if miss not mistaken, dia tanam titanium tu without ubat bius..gila kebal dia ni kan. 
 
“Tanduk yang saya miliki adalah simbol kekuatan dan ditanam tanpa ubat bius. Saya juga memiliki taring karena saya menyukai vampire ketika kecil. Saya juga mengubah warna mata saya supaya sesuai dengan keinginan saya,” tambah Cristerna.

Semua ni untuk membuktikan kekuatan dan daya tahan diri. Taring pun sama, dia juga melakukan impan pada gigi sebab terlalu cintakan vampire semasa kecil. so, bila dah besar..ada change la kan. Dengar cerita lagi, projek masa depannya adalah untuk mengimpan 2 lagi tanduk di belakng kepala.
 
 
Nak tengok gambar dia sebelum dan selepas tatoo..?


Hurmm, kenapalah dia boleh terfikir sampai cam gitu sekali kan. Habis rosak semua kulit. Dulu cantiknya, manusia..kekadang x pernah puas dalam hidup dan ingin mencari kelainan yang kadang kala kita lupa untuk bersyukur atas pemberian-Nya. 

By da way, dia menjalani kehidupan normal seperti manusia yang lain. Selain berkerjaya sebagai juru tato, dia juga merupakan pengacara =)


11 comments:

♥Aien Najwa♥ said...

haish ! bahaye nyer..naseb baek org barat,kalo islam, mmg sudah dkutuk kaw2 punyer..siryes ! masa mude amat chantik..sekarang???.xchantik dh.=)

aiman fanboy k-pop said...

kijaan gilew......cun gila tengok dia seblom macam hantu ./..aiiiiissshh!!manusia..manusia......diberi rope cantik,nak hodoh....

miss lyzeer said...

manusia..selalu nk fullfill kepuasan diri =)

Amiirah-Cassan said...

ni bukan vampire ni , ni gilerr , haha pelik nya hobi diorang ni , haha

hazirah cw said...

pelik betol perangai org, macm2...muka menakutkan, ho3

miss lyzeer said...

kan...muka cun, jadi cam gitu...kita yg biasa2 ni berusaha untuk cunkan diri, dia..bole cam gitu =p

AMIRA said...

eee.. takot nyer tgk muke die..

miss lyzeer said...

kita takut..tapi dia suka =p

Mat Pintu said...

booarrghhhh!!

rockcintan.blogspot.com

mystery boy said...

gigi taring dye, . . . . kalau kena gigit tu pehh berdarah, . . . . elok2 dah jadi manusia nak jadik vampire, . . . . . pelik, lebih pelik daripada aku yg pelik ni, . . . aku pun ade gigi taring terkeluar, tapi sebelah kiri je, hehe :D

Leeza said...

@mystery boy
haha..itulah yg dinamakan manusia..elok2 cantik, nk jadi vampire