Natural Beauty and Plastic

Kalaulah aku cantik cam LIZA Surihani, tentu aku akan menjadi...
Kalaulah aku comel cam Siti NurhaLIZA, pasti aku aku menjadi....
Kalaulah aku gebu cam LIZA ABDULLAH, mungkin aku menjadi....
Kalaulah aku x buat kenyataan seperti di atas, aku akan menjadi manusia yang bersyukur..HAHA...

Dari kaca mata sesetengah pihak, pembedahan plastik is not wrong. Hanya kerana tuhan tidak memberi nikmat kecantikan kepada kita....adalah salah kita hendak mengubah ciptaan Nya? Kita pun ada hak untuk menjadi cantik seperti kebanyakkan artis di luar sana..

Tapi, sebagai manusia yang menganut agama Islam..Haram kita menukar dan menambah2 apa yang sepatutnya tidak ada pada kita.

Tapi, aku pun nak cantik seperti artis tut..artis tut..Kamu2 semua yakin semua artis tu betul2 natural beauty. Nak tengok buktinya2?

** Ini adalah sekadar gambar untuk membuka mata kita, tidak bermaksud untuk mengata sesiapa =)

Firstly, Korea..negara ini merupakan antara negara yang terkenal dengan plastic surgerynya selain daripada USA. Bukan aku cakap, hasil daripada beberapa analisa beberapa artikel. Kalau korang perasan, artis2 korea ni memang comel2 kan...betul x. Ni, ada beberapa gambar...korang nilai sendiri lah ye

Kenal x? Pelakon full house,cun gila kan..heee
Kumpulan SS501
Gambo belah kiri tu bukan cam dia pun da gak =)






Tum pah Si Air..Yu Mus Kora hai ..haha, artis2 bollywood pun da jugak ke yang involve dalam resepi cantik ni?

Mungkin teknik solekan menyebabkan Aisywarya Rai kelihatan lebih cantik...Tapi kalu tengok kat hidung dia betul2..Entahlah



Priyanka Copra...Another Miss world

Shilpa Shetty and plastic surgery...sesuai x?
Now....kita jengok pulak artis2 barat2 sana..dengaq kata segak2 semua aihhh

Masa taun 2005, comelnya Megan Fox..so innocent. Taun 2011, setelah beberapa siri transformasi..Megan telah menjadi seorang perempuan yang sangat hot and seksi =p
Ini diambil daripada laman web majalah terkenal kat sana..
Another Megan Fox picture, aku pun x tau apa yang dia dah buat..gambar sebelah kiri tu cun gila...Nape lah nak tambah lagi..**walaupun sebelah kiri pun dh diplastickan...hurmm
Mungkin faktor usia telah menambahkan value kecantikan kepada wajah angie..** Bilalah aku nak tua, boleh jadi cantik..=)
Hillary duff yang pernah popular ngan Lizzie Mc ..hurmm susah nk eja
Hero idaman wanita sedunia..kat mana pelik? Hidung?
Nampak? 

Nice to see, nice to hold..once broken considered sold...haha..Korang ingat semua pembedahan plastik tu menunjukkan hasil yg baik? Cuba tengok ni? Aku x tau nama dia pa..


Sebelah kiri atas gambo dia yang asal, sebelah kanan setelah pembedahan yang berkali2..Bawah ni pun gambo dia gak..orang yang sama..



Sampai artis ni cakap x mau buat pembedahan dah la.."No more plastic surgery"

Indahnya ciptaan Tuhan kalau kita pandai hargai...pernah dengar x..


"Kadang2 kita nak benda tu, tapi x dpt sebab Allah tahu benda tu x baik untuk kita dan kadang2 kita x tak benda tu , tapi Allah tahu benda tu baik untuk kita"


Moral of da story..bersyukurlah apa yang ada =P

Panjang pulak Lezza ni membebal kali ni kan..Layan je lah..



10 comments:

Miss Dill said...

gamba last skali tu dah jadi lain sangat2 muke die. mesti nyesal gile2.

Miss Dill^^

miss lyzeer said...

itu lah sebab dia kata "no more plastic surgery" ...=)

qilanisa said...

bersyukur dengan kecantikan yg dikurniakan tuhan pade kita.artis msia pon ade gak kot yg wat plastic surgery ni..

Senyuman Cahaya mata said...

Yang Lastly tu..Seram yerk..! Adeh2..

Oppa Kudin Nz said...

mak haih,ramai jugk upenye..

miss lyzeer said...

Qila nisa=...Malaysia, ada..eheh
Senyuman= Seram...dh x cam bentuk asal langsung
Oppa= Ni baru sikit, ramai lagi sebenarnya..kalu nk tunjuk...x cukup satu entry =)

Hanny Esandra said...

sakit jantung baca entri ni.. tak sangka la..
betullah, yang last tu nampak seram sangat..

miss lyzeer said...

eheh..moral of da story...bahagialah denganapa yg kita ada..=0

jaaFahiza said...

singapore pun femes gak ngan plastic surgery ni.mngkin tak sbnyak artis barat dan korea

miss lyzeer said...

singapore pun ada..no wonder..sana comel2 belaka...heee